Resultaten

Om de onderwijsresultaten te meten en te kijken hoe de kinderen zich ontwikkelen, hanteert De Hoeksteen een aantal instrumenten.
Deze instrumenten meten alle aspecten van de ontwikkeling; de verstandelijke, sociale, emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling.

Leerlingvolgsysteem

Voor de groepen 1 t/m 8 maken wij gebruik van een leerlingvolgsysteem, waarin de leerprestaties nauwgezet worden geregistreerd. Dit leerlingvolgsysteem bestaat uit observatielijsten voor de groepen 1 en 2 en landelijk genormeerde toetsen voor de groepen 3 t/m 8, die ook een indicatie geven over de kwaliteit van het onderwijs. Wij maken gebruik van Cito Leerling in Beeld (LIB).

Cito LIB doorstroomtoets groep 8

De leerlingen sluiten hun schoolperiode af met een verplichte, landelijk genormeerde doorstroomtoets. Deze toets wordt enerzijds gebruikt om het schooladvies voor het voortgezet onderwijs te ondersteunen, anderzijds om de kwaliteit van de school te meten. De inspectie houdt toezicht op de resultaten van deze eindtoets.

Kwaliteitskaart

De Inspectie van het Onderwijs ziet toe op de kwaliteit van het onderwijs en valt organisatorisch onder het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Op de zogenoemde Kwaliteitskaart vindt u de beoordeling van de Inspectie van onze school.